9.9.09

~Cellegift~

Kommentar og svar fra forrige innlegg : Kan du skrive ett eget innlegg ang det med cellegift å hvordan det startet osv? :)

Sommeren 2007 begynnte jeg på en ny antipsykotisk, abilifhy..
Samme dagen hovna jeg veldig opp i huden og klødde veldig!
Andre dagen fikk jeg utslett, 3 dagen ble jeg lagt inn på Fredrikstad sykehus, men ble feil behandla og fikk masse kortison^^ :/ Beinet & låret :Hendene mine :
Ansiktet :Var der i en uke ca, men ble skrevet ut selvom huden var jævlig og vond,
Jeg ble verre og verre og fikk gule stafflukokker oppi det hele og huden ble betent og vondere og vondere!! Sann gikk jeg helt til jeg kom inn til hudlegen..Der fikk jeg vite det var psoriasis og begynnte med masse salver og kremer, men ble ikke bedre, prøvde lysbehandling, men det hjalp bare et par dager^^
Så begynnte jeg på Cellegift tabeletter, dem hjalp i begynnelsen men så ble det verre igjen uten noen veit hvorfor..
begynnte på en annen medisin som jeg ikke husker hva het :/
Så fikk jeg plass på riksen sommeren 2008,
men da var jo "selvfølgelig" huden min nesten ren fra psoriasis =p
Så jeg fikk litt lokalbehandling (salver, kremer, bad osv) og tok vekk medisinene jeg gikk på da (dem jeg ikke husker hva het) og dro hjem!

Så ble jeg dårlig, virkelig dårlig i huden, jeg hadde så vondt at jeg ikke klarte gå eller sitte, ligge osv, kom på legevakta en dag jeg hadde så vondt at hele kroppen min vibrerte!!
Fikk 2 sprøyter med morfin i låret & det hjalp på nattan,
visst man ser bort fra at jeg kasta opp hele nattan fordi jeg ikke tålte det..
Dagen etter dro vi på legen & han ringte riksen, her er bilder fra den dagen :Dagen etter der igjen var jeg på hud avd på riksen hvor jeg så sann ut :Andre bilder fra hvordan huden var når jeg var innlagt :Ansiktet og resten av kroppen kunne plutselig svulme opp^^
Det er dem fysisk vondeste 8 ukene i hele mitt liv, jeg skreik når dem tok på meg, fikk sterke smertestillende opp til 10 ganger daglig (nobligan), men dem måtte jo bade og smøre meg, ellers hadde jeg jo aldri blitt bedre =S
Jeg fikk også blodpropp menst jeg var der og måtte bruke disse bandasjene :Og satt i rullestol og hadde jævlig med smerter,
fikk 3 sprøyter i magen hver dag i 2 uker med blodfortynnende,
går fortsatt på det^^ bare i tabelett og ikke sprøyter ;) *sprøyte-skrekk*
Dem satte meg på cellegift igjen i høyere dose + Humira som jeg fikk div bivirkninger av, sann som og miste håret som har mye med selvtillit og gjøre!Sjulte det med luer hver dag i nesten 1år, nå har det vokst mye ut =)
Humira & cellegift tabelettene holder huden ved like og det går bra,
men bivirkningene gjør det umulig og jobbe pga kvalme og utmattelse!
Var det et bra nok svar Mette??? ;D

I dag sto Vanja opp SENT :( *blæææ* ;D Men jeg fikk morgen nuss <3Litt tilfeldig bilde med zoomen trykka inn tydeligvis^^ ;D
Men jeg vekte henne, fikk på henne båndet og vi gikk sakte ned mot bussholdeplassen hvor vi henta lillebror på skole-bussen,
der ble Vanja kjempe populær :'D
Stakkar, hu blei så stressa at jeg måtte be ungene om og gå vekk fra meg!!
Så jeg og lillebror gikk gjennom den lille skogen tilbake og Vanja stor kosa seg, jeg glemte jo selfølgelig kameraet da :( Så jeg gikk ut en gang til ;D
Da var vi ute i nesten 1 time!! :O Her er bilder fra hun utforska :
Hihi, dem fikk nesten hilse, rett etter bilde ble tatt løp Kitty!! xD

Men før det var jeg en tur i byen og planlagde bursdags-gava til Kim med Marcus =) ...Tror den blir bra, håper det vaffal ;D

19 kommentarer:

Anette sa...

så utrolig mange fine bilder av vanja :) ikke vanskeleg og se att hun stoooooor koser seg hoss deg :)
det gjør meg veldi glad og se att hun koser seg sånn :) :) :) <3

Liljen sa...

Så utrolig vondt å lese om psoriasisen :( For et helvette det har vært for deg :( *klem*

Kitiinee sa...

Seriøst, sitter med tårer i øynene! :'( <3

*Sende mange klemmer* <3

Eline sa...

Du er utrolig sterk som kom deg igjennom det med psoriasisen. *Koseklemme*

Og fy F så J***** søt Vanja er! Hihi ^^ Nydeligste ilderen og nydeligste Caroline :) Man ser at dere er lykkelige sammen ^^

Anonym sa...

Kjære deg:/ Må ha vært forferdelig! :/
*KLEM* <3

Swampoline sa...

psoriasis er værre enn psykiske plager når den er på sitt værste!

jeg drar herifra i halv 1 tiden slik at jeg kan ta bussen kl 13^^

Mette Marie sa...

oi herregud "/ alt pga en medisin! skummelt at jeg går på den selv "/ Jeg er glad på dine vegne for at det er borte nå!:)

Gid<3 (PS: Bra svart ja!:)

Solveig Irene sa...

Så utrolig vondt å lese! :/ Ante ikke at det hadde vært så ille.
Så bra at medisinen du får nå hjelper, da :)

Du er sterk, synes jeg.
Og for en søøt ilder du har fått!
*klemme*

Kine sa...

Fine bilder av Vanja. Ser at hun koser seg sammen med deg. Ildere er morsommme skapninger. Synd at det er mange som er redd dem.

Fælt å se at du skal plages sånn med psoriasis.

Sender over mange gode tanker.

Klem

inat sa...

Vondt å lese om psoriarisen.. Men bra at du får noe som hjelper nå!

- Har hørt om det der du fester under beina, men jeg kjøpte te (:

Ce sa...

nei fy faen..bare pga den antipsykotikaen?? *skremt*
stakkars deg, det ser jo helt forferdelig vondt ut :( :( :(

søøøte vanja <3

*klem*
<3

Lizbeth sa...

Tusen takk for mange skikkelig gode spørsmål :D Takketakk!

Fy faen så jævlig å lese dette - og se bildene.. Stakkars deg! Det kan ikke ha vært godt i det hele tatt... Og alt dette på grunn av en antideppressiva? :O

*Lis* sa...

Fy så jævlig!! Så vondt ut!! =/

Søte du og vanja =)

Kathrine sa...

Stakkar lille gullgull min<3
Va kjempe koselig å prata med deg igår, EDRU som du seie :D du er skjønn <3

liseliten sa...

Åååå Caroline..! Jeg bare tenker, herregud du må være sterk og god som har holdt ut! Og likevel har DET flotte humøret :D Jeg vil treffe deg igjen, og Vanja, helskjønn!!!

stinevt sa...

JEG BEUNDRER DEG SÅ SYKT MYE! Du er sterk!Jeg har psoriasis selv, og jeg blir så deprimert når jeg får to eller tre nye flekker.. og det er jo ikke noe i forhold til det har!

Stor klem <33

Hege sa...

Psoriasis er noe DRITT!
Er helt forferdelig med smerte folk må igjennom pga av denne sykdommen.

Synes staten kan få fingern ut av ræva si, og gi pengene til medisinen - som faktisk hjelper! - men som de ikke vil kjøpe inn fordi den er for dyr.

Du er vanvittig sterk, Caroline!
Beundrer motet ditt, og styrken din :)

glad i deg <3

Pantora sa...

Åh herregud Caroline, STAKKARS deg, vennen!! Så jævlig! Tenker på deg <3

motionocean sa...

Mangemange klemmer fra nord!!!!